onsdag 29 juli 2009

Båttur i Törn!!!

Idag så har vi varit ute med båten i Törn! Det var riktigt trevligt. Liam satt som ett ljus hela tiden, medans Max satt still den första halvtimmen men sedan kom myrorna i brallan! Vi tog med oss fika för vi tänkte att vi skulle kanske gå iland på en ö men det la vi ner när vi har myror i brallan, så vi sa att den tar vi med oss och så kör vi till ett annat ställe och fika, men vid varje bra ställe så var det smockat med tyskar och danskar så vi tog vårt fika och körde hem! Så vår fika fick vi ta på altanen hemma, det blev lugnast så!

I eftermiddad så har vi grillat kyckling och så provade jag ett nytt recept på potatissallad som jag modernifierade lite! Det blev supergott!!!

Recepter kommer här:

BBQ-kyckling med potatissallad och vitlökssås
Kyckling är väldigt gott steka i ugn. Här får den sällskap av bbq-sås och en sallad med potatis. Vitlökssåsen är ett fräscht tillbehör.


Antal portioner: ca 4

Ingredienser
600 g kycklinglårfilé
1 dl bbq-sås
12 st potatisar (kokta)
st liten rödlök
1 påse färsk sallad
en bit Gräddädelost
3 msk olivolja
1 msk vinäger
salt
svartpeppar
4 dl cream fraiche
2 st vitlöksklyfta
örtsalt
Gör så här
1. Blanda kycklingen med BBQ-såsen.
2. Lägg kycklingen på en plåt och stek i ugnen på 180° tills kycklingen är färdig och fått fin färg. Det tar cirka 15 min. Blanda under tiden cream fraiche med pressad vitlök och lite salt.
3. Dela potatisarna och lägg i en bunke.
4. Skala och skär rödlöken i skivor.
5. Blanda ner osten, rödlöken och salladen med potatisen.
6. Smaka av med salt, svartpeppar, olivolja och vinäger.

Nu ska vi snart ta och gå en runda så man går av sig lite kilon! Usch nu haar jag börjat tjata om mina kilon! Men jag kan vara nöjd för jag har gått ner 4 kg *ler*

Här kommer lite bilder från båtturen:





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar