tisdag 28 april 2009

Nu är jag tillbax!!!

God Morgon!

Jag får nog göra en lite snabba sammanfattning av helgen!!!






Fredag: Daniel kommer hem från jobbet och börjat med att bygga en ställning på taket för att han ska riva skorstenen.



på väg ner
Lördag: Daniels födelsedag! Det blev tre t-shirts och ett par shorts. Han blev nöjd! Vaknade vid 6.00 och körde ner till Emmaboda vid 6.45 för att köpa frallor, det blev en bakelse till födelsedagsbarnet också. Sen gick Daniel in till grannen och satte kakel i hans kök, kom tillbax runt 12.00 igen. Sen var det dags att förbereda inför kalaset. Marinera kött, skära sallad, majskolvar och göra pastasallad, Gjorde en tårta också, med chokladpudding och banabgrädde i. det blev riktigt gott när det va klart. Vid 15.00 kom Jan, Gunilla och Karin. Mina föräldrar kom inte senare, Pappa var på Öland med fotbollslaget. Men dom kom lite senare på kvällen och fick lite tårta och Kaffe.
Söndag: Daniel som hela tiden måste ha något at göra, murar upp den nya skorstenen, medans jag gör iordning under mena rododenronbuskar(stavas dom så?) sak samma, under mina två buskar, grävde ur och la dig naturstenar det blev riktigt fint.







Påväg upp


Den klara skorstenen
Måndag: Då åkte jag och barnen pp till min kära mormor och hälsade på. Drack lite kaffe och fikade, Men jag har ju två hulliganbaran som ska vara på allt och inget så vi fick låsa ut oss på altanen för där finns inte så mycket att riva ner.

Idag så var jag inte vad som händer Jag tror att det blir fika men jag vet inte, Johanna nämndet något om det när vi handlade i söndags, får väl slå en pling till henne, annars så blir det väl en tripp till Kyrkis, inte så fint väder idag så då kan man ju vara inne.
Ha en trevlig dag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar