onsdag 22 april 2009

Onsdag!!!

God Kväll!

En liten sammanfattning av dagen!
idag så har det varit öppnaförskolan, det är alltid lika trevligt, idag så var det rätt många mammor, även en mormor va med. Lena hade bakar en supergod kaka och jag va onyttig nog att smka den, men efter helgen så är det dags att sluta upp med allt sött för min del, dom som är gravida eller amma ska bara njuta och äta gott...Manlin va på ÖF med sina troll och Maximilian är ju så söt när vi sjunger, han sitter och gör alla rörelser. Vi sjöng den vanliga Bä, bä vita lamm och han trodde det va med ullerull så han gjorde som dom gör på Mpra Träsk men så rätt frågande ut när vi inte sjöng så, så jag fick önska den låten till honom, sen va han nöjd, den lilla gull ungen.

Efter ÖF så tog vi sällskap med Malin och barnen en bit på vägen och sen gick vi hem, så katten fick gå ut han är ju kopplad ute så att han inte springer iväg för oss, inte för att jag tror det men jag tar det säkra före det osäkra.
När Daniel kom hem så blev det liv i luckan, han och Jan hade med sig 1000 tegelstenar och dom skulle bäras in i en av våra små hus och då skulle givetvis Liam hjälpa till, han är så duktig...Sen blev det middag; kokt korv och mos i Emmaboda gott

Jag fick även reda på att det kommer att ske lite förändringar på dagis med 15 timmarsbarnen fast, vi skulle visst få göra ett tillägg på ca 50 kronor/dag för att vi skulle få ha barnen där 3 dagar i veckan, 5 timmar om dagen, det är ju helt sjukt. Som jag minns det så va det väl runt 28 kronor som skulle tilläggas för mat. eller är det jag som är förvirrad?? Men vi får väl se vad som händer när blanketterna kommer ut.

God Natt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar